måndag 7 januari 2013

God Fortsättning på 2013

som jag hoppas blir ett år i sömnadens tecken. Det har ju börjat bra i alla fall! En sy-kompis ville sy lite i mellandagarna och då hängde Annika på så vi sydde in det nya året tillsammans. Jag bara frågar.. Kan det bli bättre??

Själva julen tillbringade jag och min man på Kanarieöarna, vi bestämde oss för att lämna snö, is, julpynt och matlagning för att vara en vecka i värmen istället. Det var annorlunda men det kan helt klart bli fler gånger.


Julafton firade vi på "Pepes Bodega". En trevlig kväll med underhållning och med god svensk julmat förstås.

 
På mellandagarna så var Annika och jag till Olssons tyger i Västerås och fyndade lite.
Håller som bäst på med att jobba med ett "ufo", det är ett dubbelsängstäcke som så småningom ska bli färdigt, hmmm, hoppas jag i alla fall. Bilder kommer (kanske) så småningom...
 
 
Slutligen vill jag bara visa en bild på mitt "försäljningsbord" på Rytterne julmarknad som var den 3:e advent. Bordet är litet och rörigt, men det var en trevlig liten jul-marknad som jag rekommenderar till nästa år!
Nej nu ser vi fram emot våren och ala sy-helger som är inplanerade, syfestivalen i februari osv...
 
 

2 kommentarer:

  1. Men vad roligt att se dig på bloggen igen! Var ett tag sedan sist ju! Låter toppenhärligt med jul på Kanarieöarna, tror på det i år. Nu hoppas jag att vi ses snart.
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Tack för dagarna hos dig under mellandagarna och nyårsafton!! Alltid lika mysigt!

    Kramar

    SvaraRadera